Regulamin Aplikacji mobilnej – SafeMe

Wersja obowiązująca od 01.06.2023

Ogólne Warunki – Polska

Podstawowe zasady:

Niniejsze Warunki mają zastosowanie do aplikacji mobilnych i/lub stron internetowych Safeme w Polsce.

Usługi Aplikacji Mobilnej/Stron Internetowych umożliwiają Ci zamawianie usług oferowanych przez firmę SafeMe.

W przypadku Usług Osób Trzecich, zawierasz bezpośrednio umowę z Usługodawcami Zewnętrznymi, a SafeMe działa jako pośrednik, aby umożliwić Ci zrealizowanie oferowanych usług.

Prosimy o uważne zapoznanie się z niniejszymi Warunkami. Zawierają one informacje o usługach, o Twoich prawach i inne ważne informacje.

Definicje:

W regulaminie aplikacji wyrazy i wyrażenia oznaczają:

Administrator – Osoba upoważniona do zarządzania Aplikacją SafeMe oraz SafeMe Patrol, która może dodawać, usuwać i modyfikować dane Osób Upoważnionych,

Usługa – czynności i świadczenia ofertowane przez SafeMe lub podmioty trzecie,

Aplikacja SafeMe – aplikacja instalowana i uruchamiania na Urządzeniu mobilnym przeznaczona do komunikacji pomiędzy Użytkownikiem, a SafeMe umożliwiająca w szczególności: zlecenie nadzoru lokalizacji użytkownika, alarmowe wezwanie Grupy Interwencyjnej, użytkownik może pobrać aplikację ze sklepu Google Play dla
Urządzenia mobilnego z systemem Android lub z Apple Store dla Urządzeń
mobilnych z systemem IOS.

Grupa Szybkiego Reagowania – co najmniej jeden zmotoryzowany pracownik ochrony, wyposażony w środki przymusu bezpośredniego, który po uzyskaniu informacji z urządzeń lub systemów alarmowych sygnalizujących zagrożenie chronionych osób realizują zadania ochrony osób lub mienia. Jednostka własna lub podwykonawcy z którymi SafeMe współpracuje.

Hasło – Hasło generowane przez użytkownika służące do logowania się oraz wzywania lub odwoływania sytuacji zagrożenia.

Login – indywidualny numer ID w systemie informatycznym przez użytkownika, adres e-mail lub numer telefonu komórkowego.

Odwołanie wezwania – powiadomienie dyspozytora używając odpowiedniego hasła.

Powiadomienia PUSH – powiadomienia z SafeMe realizowane za pośrednictwem systemu serwerowego należącego do dostawcy systemu operacyjnego Urządzenia.

Regulamin – niniejszy regulamin aplikacji mobilnej SafeMe.

SafeMe – nazwa aplikacji mobilnej należąca do SFM SOFT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS 0001024285, NIP: 5273046788 REGON:524692469, JANA KAZIMIERZA 64 / 128, 01-248 WARSZAWA

Email: biuro@safeme.pl

Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa – komórka zajmująca się stałym nadzorem bezpieczeństwa oraz dozorem sygnałów alarmowych przesyłanych z aplikacji mobilnej oraz wygenerowanych za pośrednictwem SafeMe, a także ich gromadzeniem i przetwarzaniem.

System teleinformatyczny – zespół współpracujących za sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.

Umowa – umowa zawarta pomiędzy SafeMe i Zleceniodawcą, na podstawie której SafeMe świadczy na rzecz Zleceniodawcy usługi obejmujące w szczególności nadzór i interwencje na sygnały alarmowe pochodzące z aplikacji mobilnej / urządzenia mobilnego.

Urządzenie mobilne – przenośne urządzenia elektroniczne, podłączone do sieci Internet z wykorzystaniem technologii bezprzewodowej (3G, 4G, 5G ,LTE, Wi-Fi) korzystające z systemu operacyjnego Android w wersji 4.03 i wyższej lub iOS w wersji 8.0 i wyższej, na którym zainstalowana zostanie aplikacja mobilna SafeMe.

Użytkownik  – osoba fizyczna która dokona rejestracji i płatności subskrypcyjnej w aplikacji mobilnej SafeMe.

 

1. Postanowienia ogólne

1.1 Niniejsze Warunki określają, jak można uzyskać dostęp i korzystać z aplikacji mobilnych i/lub stron internetowych SafeMe. Przed rozpoczęciem korzystania z tych aplikacji i stron należy dokładnie przeczytać i wyrazić zgodę na te Warunki. Wyrażenie zgody jest jednoznaczne z zawarciem umowy na odległość pomiędzy Użytkownikiem (Tobą) a SafeMe. Jeśli nie akceptujesz tych Warunków, nie możesz uzyskać dostępu ani korzystać z aplikacji mobilnych i/lub stron internetowych SafeMe. Niniejsze Warunki zastępują wszystkie poprzednie umowy lub ustalenia dotyczące aplikacji mobilnych i/lub stron internetowych SafeMe między Tobą a SafeMe.

1.2 Niniejsze Warunki obowiązują tam, gdzie nie kolidują z żadnymi innymi warunkami użytkowania i dodatkowymi, które mogą dotyczyć konkretnie aplikacji mobilnych i/lub stron internetowych SafeMe. W takich sytuacjach, będziesz poproszony o wyrażenie odrębnej zgody.

1.3 W zakresie świadczenia usług, SafeMe działa jako pośrednik oraz koordynator korzystając z usług zewnętrznych licencjonowanych (koncesjonowanych) dostawców usług ochroniarskich.

 

2. Regulamin

 

2.1 Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem www.safeme.pl/pobierzregulamin.

2.2 Niniejszy Regulamin określa rodzaj, zasady i warunki korzystania przez Użytkowników

z Usług za pośrednictwem Aplikacji SafeMe, tryb postępowania reklamacyjnego, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług drogą elektroniczną.

2.3 SafeMe zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn to jest w szczególności z uwagi na konieczność dostosowania do obowiązujących/zmieniających się przepisów prawa, w przypadku zmiany funkcjonalności/usprawnienia Aplikacji mobilnej. Wszelkie ewentualne zmiany regulaminu zostaną przesłane do użytkowników, a zmiany wejdą w życie po 14 dniach po przesłaniu zaktualizowanego regulaminu.

2.4 Jeśli użytkownik zostanie prawidłowo poinformowany o zmianach w Regulaminie, to ma prawo zrezygnować z korzystania z usług w ciągu 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia. Kontynuowanie korzystania z usług po upływie tego terminu oznacza, że użytkownik wyraża zgodę i akceptuje zmiany w Regulaminie.

2.5 Jeśli zmiana Regulaminu spowoduje wprowadzenie nowych opłat, to użytkownicy będący konsumentami lub przedsiębiorcami na prawach konsumenta, o których mowa w art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, będą mieli prawo do odstąpienia od korzystania z usług w ciągu 14 dni od momentu powiadomienia o proponowanych zmianach.

 

3. Usługi Aplikacji Mobilnej/Strony Internetowej

 

3.1. Usługi świadczone przez SafeMe składają się:

 a)nadzór nad lokalizacją podczas przewozów osób świadczonych przez taksówki osobowe, przewozów osób z aplikacji, podróży autem, podróży rowerem, podróży pieszej poprzez pracowników Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa.

b)poinformowanie użytkownika o zdarzeniach, które mogą wskazywać na wystąpienie zagrożenia tj. na przykład wysłanie komunikatu w formie PUSH UP o treści np. 

„Obserwujemy dalej twój przejazd, w sytuacji zagrożenia wezwij patrol, podejmiemy odpowiednie kroki, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo.”

„Wracasz do bezpiecznej strefy, Jesteś z powrotem w bezpiecznej strefie. Dalej czuwamy nad Twoim bezpieczeństwem.”

„Zbliżasz się do celu, jeżeli nie czujesz zagrożenia, wyłącz obserwacje”.  

c)dokonanie realnej interwencji poprzez Grupy Szybkiego Reagowania gdy użytkownik zgłosi potrzebę pomocy lub gdy pracownicy w Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa zidentyfikują zagrożenie użytkowników.

d)powiadomienia PUSH UP gdy urządzenie mobilne straci łączność.

 

3.2. Aktywacja i ogólne warunki usługi w aplikacji mobilnej SafeMe 

3.2.1 Użytkownik, aby dokonać rejestracji, musi podać prawdziwe dane zgodne z dokumentem tożsamości (dowód osobisty lub paszport) takie jak: imię i nazwisko, numer telefonu komórkowego, adres e-mail (sposób przetwarzania danych osobowych przez SafeMe znajdziesz w naszej Polityce Prywatności). System wygeneruje kod autoryzacyjny który użytkownik dostanie drogą sms-ową.

3.2.2 Użytkownik po opłaceniu wybranego przez siebie pakietu usług oferowanych przez SafeMe ma prawo do nielimitowanego korzystania z usług nadzoru lokalizacji (Usługa “Zamów obserwacje”)  oraz wspomagania bezpieczeństwa, oraz ma prawo do wezwania pomocy (Usługa “Wezwij patrol”) w formie interwencji Grupy Szybkiego Reagowania, z zastrzeżeniem, iż to wykwalifikowany personel Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa podejmuje ostateczną decyzję o identyfikacji zagrożenia Użytkownika w oparciu o otrzymane dane z aplikacji oraz inne informację otrzymane od uzytkownika.

3.2.3 Regulamin przewiduje zasady działania usługi, w poniższych punktach zostanie rozpisany schemat funkcjonowania aplikacji oraz dostępnych usług.
a)nadzór nad trasą przejazdu  (Usługa “Zamów obserwacje”)  w celu wspomagania bezpieczeństwa – jest to usługa w której użytkownik zleca SafeMe nadzór nad weryfikacją trasy przejazdu użytkownika, podając dane takie jak: punkt startu, punkt docelowy, forma transportu. Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa za pomocą dostępnych rozwiązań teleinformatycznych jest w stanie określić czy klient jest w sytuacji zagrożenia lub czy jest prawdopodobieństwo że w takiej sytuacji się znajdzie. Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa posiada rozwiązania które mogą wykryć czy użytkownik przemieszcza się w wyznaczonym przez siebie celu, czy droga przemija bez zarzutów. Jeżeli dojdzie do sytuacji w której użytkownik może znaleźć się w niebezpieczeństwie, Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa skieruje do użytkownika Grupę Szybkiego Reagowania, która dojedzie w jak najkrótszym możliwym czasie aby zapewnić bezpieczeństwo użytkownikowi.

b)wezwij patrol – jest to usługa za pomocą której użytkownik może zgłosić w sposób dyskretny że znalazł się w jego ocenie w sytuacji zagrożenia, jest to komunikat który trafia do Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa w tym samym czasie, pracownik podejmie dwie próby skontaktowania się z użytkownikiem aby ocenić rodzaj pomocy jakiej potrzebuje oraz zapewnia profesjonalną pomoc jak należy się zachować w sytuacji zagrożenia.
Jeżeli użytkownik nie odbiera telefonu, nie reaguje na próby kontaktu Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa, pracownik Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa wysyła Grupę Szybkiego Reagowania do użytkownika aby udzielić mu niezbędnej pomocy.
W sytuacjach gdy użytkownik wezwie patrol i nie będzie reagował na próby kontaktu Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa, Grupa Szybkiego Reagowania która przyjedzie do użytkownika, oceni iż wezwanie było w sytuacji nieuzasadnionej, SafeMe naliczy dodatkową opłatę za nieuzasadniony podjazd Grupy Szybkiego Reagowania w wysokości 500,00 zł. Nieuzasadnione wzywanie pomocy jest zabronione.

3.2.4 Każdy użytkownik, który dokonał rejestracji i opłacił wybrany pakiet jest zobowiązany przestrzegać regulaminu.

3.2.5 SafeMe nie jest zobowiązane do sprawdzenia jakości oraz mocy przesyła danych urządzenia mobilnego użytkownika. W przypadku gdy użytkownik nie posiada wystarczającego pakietu danych oraz transmisji danych na poziomie zapewniającym możliwość funkcjonowania aplikacji, SafeMe nie ponosi odpowiedzialności za poprawne funkcjonowanie aplikacji mobilnej. Wskazać zatem należy, iż SafeMe nie ponosi odpowiedzialności w przypadku braku dostępności jakiejkolwiek usługi bądź funkcjonalności swoich produktów z przyczyn od nas niezależnych, a w szczególności, ale nie wyłącznie takich jak wyłączenie (downtime) serwera, zakłócenia sieci GSM oraz GPS, brak zasilania urządzenia mobilnego użytkownika, np. poprzez rozładowanie baterii i innych przypadków braku możliwości obsługi aplikacji z przyczyn nie leżących po naszej stronie.

3.2.6 W przypadku gdy użytkownik wezwie pomoc poprzez wezwanie patrolu interwencyjnego, a miedzy czasie wyłączy telefon z dowolnej przyczyny niezależnej od dostawcy usługi, firma SafeMe również nie ponosi odpowiedzialności za poprawne funkcjonowanie aplikacji mobilnej ani za brak wykonanej usługi.

3.2.7 SafeMe dokłada należytej staranności, aby zapewnić użytkownikom najwyższy poziom świadczonych usług. Jednocześnie jednak, ze względu na wiele czynników niezależnych od SafeMe, Dostawca usług nie jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwa użytkowników w każdym przypadku. Dostawca usług zapewnia stały nadzór nad działaniem aplikacji w celu minimalizacji ryzyka wystąpienia zagrożeń, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, jakie mogą wyniknąć w przypadku naruszenia bezpieczeństwa użytkownika. W przypadku wystąpienia zagrożenia, użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie poinformować SafeMe o tym fakcie, a także podjąć wszelkie niezbędne działania w celu zminimalizowania szkód słuchając poleceń pracownika Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa. Dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z nieterminowego lub niepoprawnego zgłoszenia zagrożenia przez użytkownika. W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu oraz instrukcji i zaleceń SafeMe dotyczących korzystania z aplikacji.

3.2.8 SafeMe świadczy usługi teleinformatyczne polegające na odpłatnym udostępnieniu użytkownikowi aplikacji, która ma na celu wspomaganie jego bezpieczeństwa poprzez umożliwienie kontaktu z wykwalifikowanymi pracownikami pełniącymi dyżury w Centrum Monitorowania Bezpieczeństwa oraz interweniującymi bezpośrednio na wezwanie użytkownika. SafeMe nie jest firmą świadczącą usługi z zakresu ochrony osób i mienia, a jedynie dostawcą nowoczesnych technologii, a zatem nie odpowiada za interwencje oraz czynności bądź zaniechania koncesjonowanych podmiotów z branży ochrony osób i mienia.

 

3.4 Zakaz naruszania praw autorskich

3.4.1     Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania wszelkich praw autorskich, patentowych, znaków towarowych, praw ochrony prywatności oraz innych praw własności intelektualnej, które są przysługujące dostawcy usług, innym użytkownikom aplikacji lub innym osobom trzecim.

3.4.2    Użytkownik nie ma prawa do kopiowania, modyfikowania, dystrybucji lub publikacji treści, które zostały udostępnione przez dostawcę usług lub innych użytkowników bez wyraźnej zgody ich właścicieli.

3.4.3    W przypadku, gdy użytkownik naruszy prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej, dostawca usług ma prawo do natychmiastowego wstrzymania dostępu użytkownika do aplikacji lub jego konta użytkownika, a także do podjęcia działań prawnych w celu uzyskania odszkodowania za wyrządzone szkody.

3.4.4   Dostawca usług zastrzega sobie prawo do usuwania treści, które zostały uznane za naruszające prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej, bez uprzedniej informacji użytkownika.

 

3.5 Ochrona danych osobowych

3.5.1 SafeMe zobowiązuje się do ochrony prywatności użytkowników aplikacji oraz przetwarzania ich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opracowaną Polityką Prywatności, która dostępna jest na stronie oraz w aplikacji, a także z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO).

3.5.2 SafeMe przetwarza dane osobowe użytkowników wyłącznie w celu świadczenia usług związanych z korzystaniem z aplikacji, w tym umożliwienia korzystania z funkcjonalności aplikacji, zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników, obsługi zapytań i reklamacji, a także w celach marketingowych, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę.

3.5.3 SafeMe nie przekazuje danych osobowych użytkowników osobom trzecim bez ich wyraźnej zgody, chyba że jest to niezbędne do świadczenia usług związanych z korzystaniem z aplikacji lub zgodnie z przepisami prawa.

3.5.4 Użytkownik ma prawo do wglądu, modyfikacji, usunięcia swoich danych osobowych oraz do wycofania zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem przepisów prawa.

3.5.5 SafeMe dokłada wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo i poufność przetwarzanych danych osobowych użytkowników, w tym stosuje odpowiednie techniczne i organizacyjne środki ochrony.

3.5.6 Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych użytkowników, w tym o celach, sposobach i zasadach przetwarzania, odbiorcach danych, okresie przechowywania danych, uprawnieniach użytkowników oraz innych istotnych kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, znajdują się w Polityce prywatności aplikacji, dostępnej na stronie internetowej SafeMe  oraz w aplikacji.

 

3.6 Płatności:

3.6.1 Aplikacja jest płatna w modelu miesięcznej subskrypcji udzielanej wyłącznie Użytkownikowi. Użytkownik może korzystać z aplikacji po wykupieniu subskrypcji za pomocą płatności kartą płatniczą.

3.6.2 Użytkownik zobowiązuje się do dokonywania płatności w terminie, w którym subskrypcja wykupiona została na określony czas (jednego miesiąca), a także do zapewnienia wystarczających środków na swoim koncie.

3.6.3 W przypadku nieuregulowania płatności za subskrypcję w terminie, SafeMe ma prawo do zawieszenia lub dezaktywacji konta użytkownika bez uprzedzenia.

3.6.4 Płatności dokonywane są za pomocą systemu płatności elektronicznych. SafeMe nie przechowuje danych karty płatniczej użytkownika, a transakcje przeprowadzane są za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy płatności.

3.6.5 Użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji, zgodnie z zasadami określonymi w aplikacji. W przypadku rezygnacji z subskrypcji użytkownik zachowuje pełne korzystanie z aplikacji do końca okresu, za który zapłacił.

3.6.6 SafeMe zastrzega sobie prawo do zmiany cen subskrypcji, zgodnie z przepisami prawa.

3.6.7 Użytkownik ma prawo do wystawienia reklamacji dotyczącej płatności, w tym w przypadku błędów w systemie płatności. Reklamację należy zgłaszać bezpośrednio do SafeMe.

3.6.8 Szczegółowe informacje dotyczące płatności za subskrypcję, w tym o kosztach, terminach płatności, zasadach wykonywania płatności oraz innych istotnych kwestiach związanych z płatnościami, znajdują się w sekcji „Płatności” w aplikacji oraz na stronie internetowej SafeMe.

3.7 Reklamacje i rozwiązywanie sporów:

3.7.1 Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące funkcjonowania Aplikacji lub usług świadczonych za jej pośrednictwem, poprzez kontakt z Obsługą Klienta pod podanym adresem e-mail biuro@safeme.pl . Reklamacja powinna zawierać jak najwięcej informacji dotyczących problemu oraz dane kontaktowe zgłaszającego. 
3.7.2 Administrator Aplikacji zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, chyba że ze względów odmiennych wynikających z obowiązujących przepisów prawa termin ten zostanie wydłużony. Administrator udziela odpowiedzi na reklamację drogą elektroniczną. 
3.7.3 W przypadku, gdy rozpatrzenie reklamacji nie będzie możliwe w ciągu 14 dni, Administrator Aplikacji zobowiązuje się do poinformowania Użytkownika o przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji oraz przyczynach opóźnienia. 
3.7.4 W przypadku sporów wynikających z korzystania z Aplikacji lub usług świadczonych za jej pośrednictwem, Strony zobowiązują się do podjęcia próby rozwiązania ich drogą negocjacji. W przypadku braku porozumienia, spór podlega rozstrzygnięciu przez właściwy sąd powszechny.

 

3.8 Postanowienia końcowe:

3.8.1 Regulamin stanowi integralną część umowy pomiędzy użytkownikiem a SafeMe.

3.8.2 SafeMe zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, w przypadku zmiany przepisów prawa lub gdy będzie to niezbędne z przyczyn technicznych lub organizacyjnych. W przypadku wprowadzenia zmian w Regulaminie, SafeMe poinformuje o tym użytkownika na co najmniej 14 dni przed wejściem zmian w życie.

3.8.3 Wszelkie spory wynikłe z wykonania lub interpretacji niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez właściwe sądy polskie zgodnie z polskim prawem.

3.8.4 W przypadku jakichkolwiek pytań, uwag lub wątpliwości dotyczących Regulaminu, użytkownik może skontaktować się z SafeMe drogą elektroniczną lub pisemną na adres podany w Regulaminie.

3.8.5 Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania w aplikacji SafeMe i obowiązuje do czasu jego zmiany lub odwołania.

Poczuj się bezpiecznie z SafeMe, pobierz aplikację na telefon

Chcesz wiedzieć więcej o SafeMe?

© Copyright 2023 SafeMe, Wszelkie prawa zastrzeżone

SFM SOFT Sp. z o. o., Jana Kazimierza 64/128, 01-248 Warszawa, KRS:0001024285, NIP:5273046788, REGON:524692469